2012. január 9., hétfő

Amit minden szülőnek el kellene olvasnia - szerintem. 1. rész

Régen nem írtam ebbe blogba (sem), ennek elsősorban magánjellegű okai vannak. Esküvőt szerveztünk és éltünk át, így néhány dolog háttérbe szorult.

Most viszont szeretnék bemutatni egy olyan könyvet, amit, ahogy a bejegyzés címében is írtam, minden szülőnek a kezébe adnék.

A könyv F. Várkonyi Zsuzsa: Már 100x megmondtam című könyve.

A szerző az első, bevezető részben – Találkozás egy családdal – megfogalmazza, hogy mi motiválta a könyv megírására: „Az, hogy a felnőtt… „értést” és megértést igényel, egészen természetes, mégis kevés – a nagyközönségnek szánt – könyv szól erről. Szeretném, ha ebben az írásban sikerülne igazságosabban megosztani a figyelmet a felnőtt és a gyerek között.”
Azt a megállapítását is megosztja velünk, hogy bármely családtag problémája összefügg a többi családtagéval, hiszen közös „érzelmi háztartásban” élnek. Példaként bemutat egy családot, akikkel az együtt gondolkodás során sikerült megoldani azt a problémát, ami tünetként a gyereken jelentkezett, de a szülők önvizsgálatának és önismereti munkájuknak köszönhetően megoldódott. A fejezet utolsó mondataként egyik gyerekpáciense anyját idézi, akinek a megfogalmazása nekem annyira tetszett, hogy én is ezt idézném:
„Eddig mindig csak azt néztük, hogy mit csinál a másik rosszul. De addig még sosem gondolkodtunk, hogy miért csinálja.”
Ez a két mondat rövid összegzése annak, hogy mennyit segíthet egy család életében a pszichológiai elemző gondolkodás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése