2011. május 6., péntek

Vajon ki írta ezt?

Beszélgettem egy nagyon kedves ismerősömmel gyereknevelésről, a korlátokról, amit a szülőknek kell(ene) felállítani a gyermek felé.

Amint elment, egy félórán belül a kezembe akadt egy könyv a könyvespolcomról - szerintem nincsenek véletlenek -, amibe belelapoztam, és ezt az idézetet találtam benne:

"Ha az apák hozzászoknak ahhoz, hogy korlátozás nélkül hagyják szaladgálni gyerekeiket, felnőtt gyerekeik előtt pedig szinte félnek egy szót is szólni; vagy ha a fiúk már azt hiszik, hogy erősebbek, mint az apák, tehát nem tartanak szüleiktől, és nem is törődnek azzal, amit mondanak, csak azért, hogy felnőttebbnek és önállóbbnak tűnjenek, akkor szét hull a demokrácia. Ilyen viszonyok között a tanárok is remegnek a diákjaiktól és inkább hízelegnek nekik, ahelyett, hogy biztos és erős kézzel egy egyenes útra vezetnék őket. A tanulók az ilyen tanárokat nem is nézik semmibe. Lázadóvá válnak, és végül már azt sem tudják elviselni, ha az ember egy egészen kis engedelmességet vár el tőlük. A végén aztán már a törvényeket sem tisztelik, mert senkit és semmit nem hajlandóak elismerni maguk fölött. És ez a zsarnokság kezdete."

Várom a tippeket az idézet szerzőjére...

7 megjegyzés:

  1. Tényleg csak tipp: Ranschburg Jenő?

    VálaszTörlés
  2. Nem lenne rossz, de nem Ő volt. Sajnálom...

    VálaszTörlés
  3. Kedves Ágnes, tippem ugyan nincs, mert hasonló témájú könyvet csak egyet olvastam (Steve Biddulph: Hogyan neveljük a fiúkat?), de ami az idézetben van, azt saját tapasztalattal alá tudom támasztani. Én 2 éves kora óta többnyire egyedül nevelem a fiamat (voltak közben partnereim, akik megpróbáltak "főnököt" játszani). Hát csak ennyi.. de a könyvet ajánlom, nagyon jópofa - akárcsak a Te írásaid :) Gratulálok, így tovább!

    VálaszTörlés
  4. Kedves Mónika!

    Köszönöm a hozzászólásodat.

    VálaszTörlés
  5. Az biztos, hogy nem a liberális Vekerdy írta :)
    Talán Orbán Viktor?

    VálaszTörlés
  6. Még egy pár napot bírjatok ki, és felfedem a szerzőt. Annyit mondok segítségképpen, hogy már nem él.

    Kedves Ágnes! Köszönöm a tippet, sajnos egyik sem jó.

    VálaszTörlés
  7. Egészen a "demokrácia" szóig nekem olyan nagyon hrabalos volt, de onnan kezdve egyáltalán nem az:))

    VálaszTörlés