2010. április 20., kedd

A befurakodott Élet

Az előző bejegyzést a címadó gondolattal zártam, most ezt szeretném folytatni.
A házasságnak – párkapcsolatnak – vannak előre látható, mondhatnám előre beépített krízishelyzetei.
Az esküvő előtt álló, vagy a frissen házasodott párban nincs meg az a tudatos igény, ami ezekre a krízishelyzetekre felkészítené a szerelmeseket. Úgy is fogalmazhatnék, hogy nincs problématudatuk. Ilyeneket hallok, ha erről beszélünk fiatal emberekkel:

„ Ha szeretjük egymást, minden problémát megoldunk.”
„ Na, akkor, ha nem tudjuk ketten megoldani a problémánkat, akkor annak már úgyis mindegy…, de velünk ez nem fordulhat elő”


Hiszem, hogy azoknak az embereknek, akik összekötötték az életüket, valóban az volt a céljuk, hogy „holtodiglan-holtomiglan”. Biztosan nem az vezérelte őket, hogy néhány év múlva már egymásra se bírjanak nézni, otrombaságokat vágjanak egymás fejéhez.

Megértem én, hogy az ember élete legboldogabb időszakában el sem tudja képzelni, hogy nem képes megbirkózni egy kis párkapcsolati zűrrel, de akkor miért van annyi válás nálunk?

2 megjegyzés:

  1. Nem az lehet, hogy itt is sokat számít a szülői minta? Ahol a szülők is elváltak, sokkal könnyebben választják ezt a megoldást a fiatalok - én ezt tapasztaltam.

    VálaszTörlés
  2. Szia Messzenéző Minyon!

    Üdvözöllek nálam.
    Biztos, hogy itt is számít a minta, bár ebben a témában készült felmérésről nem tudok. Majd legfeljebb csinálok : )

    VálaszTörlés